McKinsey: Closing the skills gap in retail with people analytics
Reports McKinsey People Analytics Skills

McKinsey: Closing the skills gap in retail with people analytics

Door people analytics in het businessmodel te integreren stijgen klantentevredenheid, klantenretentie en werknemersprestaties. Voorbeelden van succesvolle people analytics oplossingen zijn smart price tags, tips voor winkelpersoneel op basis van hun profiel en efficiënte recruitment door een virtuele selectie. McKinsey legt drie verschillende manieren uit hoe people analytics voor een verbeterd werknemersmanagement ingezet kan worden.

Deze drie manier zijn: 1) Ontwikkelen: Op welke gebieden kunnen we de waarde van onze huidige medewerkers maximaliseren? 2) Kopen: Wat is de beste manier om het talent te krijgen dat we nodig hebben? 3) Lenen: Op welke gebieden moeten we vertrouwen op aannemers of uitzendkrachten om uitmuntendheid te bevorderen?

Vijf key takeaways:

  • 52 procent van alle retail activiteiten kunnen geautomatiseerd worden;
  • De evolutie van vaardigheden van het personeel houdt geen gelijke trend met de evolutie van de nodige capaciteiten;
  • De vraag naar interpersoonlijke en technologische vaardigheden zal drastisch stijgen;
  • De toekomstige winkel zal in het kader staan van technologisch verbeterde shopper experience, dataverzameling en data-driven besluitvormingen;
  • Pioniers van people analytics werden beloond met een stijging van de klantentevredenheid van meer dan 100 procent en een verbeterde winkelproductiviteit van 10 tot 20 procent.