PwC: Global Consumer Insights Survey 2020
Reports PwC Consumentengedrag Post Corona

PwC: Global Consumer Insights Survey 2020

Wat zijn de nieuwste inzichten rond het koopgedrag van stedelijke consumenten sinds de Covid-19 uitbraak? Dit PwC 2020 rapport is gebaseerd op wereldwijde consumentendata met in totaal 19.098 respondenten voor corona en 4.447 respondenten erna en toont een aantal opvallende trends sinds het begin van de pandemie.

Consumenten kopen minder non-food producten met de grootste daling van 51 procent in de kledingsector. Ze zorgen beter voor zichzelf: 50 procent van de respondenten geeft aan dat ze sinds corona meer op hun voeding en mentale en fysieke gezondheid letten. Verder hebben consumenten hogere verwachtingen van bedrijven omtrent duurzame en ethisch verantwoorde oplossingen.

Vier key takeaways:

  • Betrouwbaarheid van de markt: houd rekening met marktvolatiliteit en prijsgevoeligheid;
  • Nieuwe klanten aantrekken: de consumentenervaring moet geworteld zijn in veiligheid en toegankelijkheid;
  • Contact met de klant: de digitale engagement moet sterk en divers zijn;
  • Klanten behouden: klanten worden langetermijn voorstanders bij prioriteit op zorg, welzijn en innovatie.

Geïnteresseerd? Ga naar: PwC: Global Consumer Insights 2020