Edge by Ascential - Future retail disruption 2020/21
Reports Consumentengedrag Coronacrisis Disruptie

Edge by Ascential - Future retail disruption 2020/21

In dit rapport geeft Edge by Ascential een samenvatting van de globale key driver voor verandering 2020/2021, met de nadruk op de maatschappij, de technologie, de economie, de industrie en het beleid. Het is niet verwonderlijk dat er door Covid-19 drastische veranderingen plaatsvinden. Onder andere zullen onlineaankopen tot 2025 57% van de wereldwijde verkoop gaan uitmaken. Bovendien zijn gezondheid en hygiëne een topprioriteit geworden voor de consument. Aan het eind van het rapport geeft Edge aanbevelingen voor belangrijke acties voor de sectoren Food & Beverage, Health, Beauty & Personal care, Household & Pet Care en Electronics, Office & Entertainment.

Key takeaways:

1. Generatie Z zal de traditionele merken in het middensegment van de markt verstoren. Verantwoord consumeren, duurzaamheid en social commerce zijn voor deze groep van groot belang.

2. Automatisering zal de sleutel zijn tot het overleven in de nieuwe wereld. Het zal de efficiëntie in de hele toeleveringsketen verhogen.

3. Transformatie naar data-gestuurde ecosystemen zal de winnaars van de verliezers scheiden.

4. Snelheid zal een belangrijke onderscheidende factor zijn. De winnaars zijn retailers en merken die een stap vooruit zijn in 5G-netwerken, digitale adresseerbaarheid, data-gedreven innovatie en digitale ecosystemen.

5. Winkels moeten van puur transactionele naar sociale en experimentele knooppunten.

Geïnteresseerd? Klik hier om naar hun website te gaan en het rapport te downloaden:

Edge by Ascential - Future Retail Disruption 2020/21