Laat je inspireren door Auping

Auping was in 2021 genomineerd voor de titel 'ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year'. Zij streden tegen Zeeman en Tony Chocolonely voor deze felbegeerde prijs. Wat doet deze retailer allemaal op het gebied van duurzaamheid?

Geboren uit een oproep van een lokaal ziekenhuis werd het eerste matras van Auping ontwikkeld in 1888. Het matras had twee doelen: een positieve bijdrage leveren aan het leven van de mens en lang houdbaar zijn. Een visie die tot op de dag van vandaag nog steeds door het beddenmerk wordt nageleefd. 

Jaarlijks worden er 1,5 miljoen matrassen weggegooid in Nederland, terwijl 90% van de materialen van een matras kan worden hergebruikt. Auping probeert dit probleem op te lossen door volledig circulair te ondernemen. Zo neemt het bedrijf het oude matras van de klant mee wanneer een nieuw matras wordt geleverd. Ook kunnen klanten een matras huren via partner Bedzzzy. Auping neemt hun netwerk van zelfstandige ondernemers mee in de duurzame transitie door ze te trainen en mee te laten denken. Mede dankzij bovenstaande redenen was Auping vorig jaar genomineerd voor de titel 'ABN AMRO Sustainable Retailer of the Year' 2021-2022. Lees hier meer over het bedrijf.

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".