0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
158 Bouwen op je gedachtegoed | Dille & Kamille ruben broodcoorens 5 maart 2021 158 Webinars Dille & Kamille duurzaamheid bedrijfshistorie In deze aflevering: Hans Geels (Algemeen Directeur) & Manon van Til (Manager Merk & Inspiratie) over de geschiedenis en de toekomst van Dille & Kamille.
60 Premium Het pioniersverhaal van Stella Fietsen Retail Outlook 21 oktober 2020 60 Webinars Stella Fietsen bedrijfshistorie Branding Retail Outlook Event Bij Stella weten ze als geen ander dat adaptiviteit van groot belang is bij het bouwen van een merk: waar de eerste e-bike zo'n tien jaar geleden in een schuurtje in de achtertuin werd bedacht en gemonteerd, is het merk inmiddels uitgegroeid tot de grootste e-bikespecialist van de Benelux met grote ambities.
527 Het verhaal van Adidas Franziska Röhnelt 13 oktober 2020 527 Blogs Adidas Sport bedrijfshistorie Sportmerk Adidas is tegenwoordig niet meer weg te denken, maar wist jij dat de broer van oprichter Adolf Dassler de concurrent Puma heeft opgericht als resultaat van een ruzie tussen de twee broers in 1948?
105 Het bedrijfsrecept van Dr. Oetker Franziska Röhnelt 9 oktober 2020 105 Video's Dr. Oetker food bedrijfshistorie Dr Oetker is momenteel actief in 40 landen en staat bekend om eenvoudige bakrecepten en -producten, maar hoe is het familiebedrijf ooit onstaan en zo succesvol geworden?
242 Het verhaal van Haribo en zijn gouden beren Franziska Röhnelt 9 oktober 2020 242 Video's Haribo food bedrijfshistorie “Haribo macht Kinder froh und Erwachsene ebenso” – deze vrolijke super slogan maakte het Duitse familiebedrijf Haribo in 1920 beroemd en precies 100 jaar later is Haribo actief in 26 landen, heeft het bedrijf 7.000 werknemers in dienst en een jaarlijkse omzet van 2 miljard en wordt het nog steeds beheerd door familie Riegel in de derde generatie.
557 De geschiedenis van OTTO Versand Franziska Röhnelt 8 oktober 2020 557 Video's Otto Versand Warenhuis bedrijfshistorie De geschiedenis van de Duitse Wehkamp, OTTO Versand, is minstens zo interessant als de toekomst van het bedrijf.
117 De geschiedenis van Fielmann Franziska Röhnelt 7 oktober 2020 117 Video's Fielmann Optiek bedrijfshistorie Fashion brillen tegen discountprijzen is het recept van Fielmann.
106 Tchibo - de grote onbekende Franziska Röhnelt 15 september 2020 106 Video's Tchibo familiebedrijf bedrijfshistorie Tchibo is een van de grootste Duitse retail concerns, maar vele Nederlanders kennen het niet - de Duitse publieke omroep ZDF maakte een documentaire over het koffiemerk, haar oprichter Max Herz en zijn familie.
398 Het Lidl verhaal Franziska Röhnelt 2 september 2020 398 Video's Lidl supermarkten bedrijfshistorie ZDF maakte een documentaire om een beeld te schetsen van de ondernemer en de onderneming achter de supermarktketen die meer dan 10.000 Lidl winkels en 1.200 Kaufland winkels wereldwijd telt.