0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
1662 Bol.com maakt app voor Sinterklaas-verlanglijstje Retail Outlook 8 oktober 2020 1662 Trends Bol.com Online player Sinterklaas Digital Experience Bol.com heeft dit jaar een groot speelgoedboek gemaakt met een speciale app waar kinderen bijna 900 producten tot leven kunnen brengen.
64 McArthurGlen Group start pilot voor digitaal winkelen Retail Outlook 7 oktober 2020 64 Trends McArthurGlen Fashion Outlet Digital Experience Convenience McArthurGlen Group is begonnen aan een nieuwe pilot om consumenten meer digitaal te laten winkelen.
75 Live shoppingsessies met MediaMarkt Retail Outlook 6 oktober 2020 75 Trends MediaMarkt Elektronica Live shopping Digital Experience In België heeft MediaMarkt 'live shoppingsessies' gelanceerd waarin producten uitgebreid getoond en uitgelicht worden tijdens interactieve, online sessies.
86 KFC lanceert nieuwe campagne Retail Outlook 15 september 2020 86 Trends Digital Experience De Digitale Superconsument KFC food cross channel Share (social) Verantwoord Ondernemen transparantie Met de nieuwe campagne wil het bedrijf mensen dichter bij elkaar brengen, want een bucket eet je immers niet alleen.
50 IKEA lanceert wandelende catalogus Retail Outlook 9 september 2020 50 Trends Individualisering wonen IKEA Prioritijd Digital Experience Maatwerk producten cross channel Convenience Met de 'wandelende catalogus' wil IKEA een meer persoonlijke ervaring creëren voor klanten.
49 Albert Heijn wil kinderen gezonder laten eten Retail Outlook 7 september 2020 49 Trends Albert Heijn Digital Experience De Digitale Superconsument supermarkten cross channel Share (social) Verantwoord Ondernemen transparantie 'Ongeveer de helft van de kinderen in Nederland eet dagelijks onvoldoende groente en fruit.
50 Burberry opent nieuw ‘social retail’ concept Retail Outlook 5 augustus 2020 50 Trends Individualisering Nieuwe markten Maatwerk communicatie Digital Experience De Digitale Superconsument cross channel Mode Burberry Search Nieuwe winkelconcepten Shop (social) Volgens het modelabel is dit de eerste social store die in China is geopend.
100 Coca Cola komt voor eerst sinds coronapandemie met campagne Retail Outlook 4 augustus 2020 100 Trends Digital Experience food cross channel Coca Cola Coca Cola wil ook de horecapartners hiermee een hart onder de riem steken.
54 B8ta maakt virtuele afspraak nu nog makkelijker Retail Outlook 3 augustus 2020 54 Trends Individualisering Prioritijd Digital Experience B8ta Experience cross channel Maatwerk service Multimedia Met de introductie van een virtueel afsprakensysteem kan b8ta binnen de doelstellingen van het bedrijf blijven, welke ook bijdraagt aan nieuwe mensgerichte contacten en personalisatie.