0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
27 Nestlé wil eigen koffieteelt verduurzamen Retail Outlook 5 oktober 2022 27 Trends Nestlé Koffie duurzaamheid Het welbekende voedingsmiddelenconcern Nestlé is van plan om duurzamere koffieteelt in te zetten voor dochterbedrijf Nescafé.
63 Nestlé maakt plastic verpakkingen van suikerriet Retail Outlook 17 maart 2021 63 Trends Nestlé food verpakkingen duurzaamheid Verschillende deksels en lepels van voedingsfabrikant Nestlé worden vanaf nu gemaakt op basis van suikerriet.
53 Nestlé brengt plantaardige babyvoeding op de markt Retail Outlook 12 februari 2021 53 Trends Nestlé food Vegan Nestlé gaat mee met de vegan trend: de nieuwe maaltijden, tussendoortjes en desserts van NaturNes Bio zijn biologisch en plantaardig.
43 Nestlé opent KitKat Chocolatory in Sydney Retail Outlook 10 juli 2020 43 Trends Individualisering Nieuwe markten Prioritijd Maatwerk producten Experience Nestlé food Nieuwe winkelconcepten De winkel is geopend na het eerdere succes van een soortgelijke winkel in Melbourne.
38 Nestlé lanceert AR games op pizzadozen Retail Outlook 7 juli 2020 38 Trends Digital Experience Wagner Thrive De Digitale Superconsument Nestlé food cross channel Share (social) De nieuwe AR games en filters moeten leiden tot een grotere naamsbekendheid voor het Big City Pizza-merk.
55 Foodketens strijden voor Nutri-Score in winkels Retail Outlook 4 mei 2020 55 Trends Nieuwe markten Prioritijd Danone Partnerships Nestlé supermarkten food Convenience Carrefour Ahold Delhaize Verantwoord Ondernemen transparantie De supermarkten en voedingsproducenten willen dat de Nutri-Score verplicht wordt in heel Europa, zodat de consumenten beter geïnformeerd zijn en hierdoor gezondere keuzes kunnen maken tijdens het winkelen.
44 Nestlé maakt chocolade van enkel cacao Retail Outlook 17 juli 2019 44 Trends Nieuwe markten Nestlé food Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Met deze nieuwe chocolade biedt Nestlé chocoladeliefhebbers een nieuwe chocolade die volledig is gemaakt van de cacaovrucht zonder toevoeging van geraffineerde suiker.
61 Starbucks koffie bijna in supermarkt te verkrijgen Retail Outlook 15 februari 2019 61 Trends Import / Export Nieuwe markten Prioritijd Urbanisatie en krimp Partnerships Nestlé supermarkten food Convenience Starbucks Het einde van de piramide Verantwoord Ondernemen transparantie Met de samenwerking wil Nestlé zijn positie in Nederland verstevigen, terwijl Starbucks profiteert van het bereik van Nestlé.
57 Nestlé bekijkt mogelijkheden voor gepersonaliseerde voeding Retail Outlook 6 september 2018 57 Trends Individualisering Prioritijd Maatwerk producten De Digitale Superconsument Nestlé food Convenience Share (social) Verantwoord Ondernemen transparantie Na de tegenvallende cijfers focust Nestlé zich nu vooral op gezond voedsel.