0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
227 Verantwoord ondernemen in e-commerce: een Europese benchmark Retail Outlook 30 maart 2022 227 Reports E-commerce duurzaamheid Verantwoord Ondernemen Verantwoord Ondernemen is tegenwoordig niet meer weg te denken binnen retail. Hoe zit dit binnen e-commerce? Laat je inspireren door een groot aantal Europese webwinkels.
105 In gesprek met Willem Jan van der Hoeven van Toontibo Dirk Mulder 18 februari 2022 105 Podcasts Toontibo Verantwoord Ondernemen sheaboter Cosmetica Toontibo is een in Nederland gevestigde Social Business entity, gestart in 2020, en mede-eigendom van vrouwelijke boeren in Ghana, Afrika.
86 Jumbo helpt klanten aan gezonde recepten Retail Outlook 11 november 2020 86 Trends Jumbo supermarkten Verantwoord Ondernemen Gezondheid Jumbo heeft een nieuwe optie aan de foodcoach-app toegevoegd waarbij klanten eigen recepten kunnen uploaden.
57 De Bijenkorf zamelt kleding in voor Stichting Dress for Success Retail Outlook 5 november 2020 57 Trends De bijenkorf Warenhuis Inzameling Verantwoord Ondernemen Met de feestdagen in het vooruitzicht wil De Bijenkorf iets teruggeven aan de maatschappij: klanten kunnen daarom de hele maand november hun feestelijke dameskleding afgeven bij de speciale inleverpunten in de warenhuizen.
62 Carrefour lanceert gepersonaliseerde voedselscore Retail Outlook 21 oktober 2020 62 Trends Carrefour supermarkten Personalisatie Verantwoord Ondernemen In Frankrijk lanceert Carrefour een nieuwe gepersonaliseerde oplossing die klanten producten aanraadt op basis van een individueel profiel met hun voedselvoorkeuren en -allergieën.
56 Karma Shoarma gaat internationaal Retail Outlook 29 september 2020 56 Trends Import / Export Individualisering Nieuwe markten Maatwerk producten food Karma Shoarma Verantwoord Ondernemen transparantie Founder Pascal Labrie: 'Het is onze missie om samen de wereld een beetje beter te laten eten door mensen te laten ervaren hoe lekker plantaardige streetfood kan zijn.
52 Amazon komt met duurzaam label Retail Outlook 29 september 2020 52 Trends amazon Prioritijd Convenience Overige Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Voor Amazon is dit een grote stap naar het verduurzamen van het bedrijf.
69 Zalando start met tweedehands kleding Retail Outlook 22 september 2020 69 Trends Nieuwe markten Prioritijd Convenience Mode Zalando hergebruik Nieuwe winkelconcepten consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Naar eigen zeggen is “de lancering van Zalando Pre-owned een mijlpaal in het traject van het bedrijf om het startpunt voor mode te worden”.
62 COS onthult tweedehandsplatform 'Resell' Retail Outlook 15 september 2020 62 Trends Individualisering Resell Mode hergebruik Maatwerk service consuminderen Verantwoord Ondernemen COS transparantie Met dit nieuwe platform wil het bedrijf de volgende stap nemen naar volledig circulair en hernieuwbaar.