0 Albert Heijn vermeldt CO2-uitstoot op eigen merkproducten Retail Outlook 17 april 2024 Trends Albert Heijn begint met het vermelden van de CO2-uitstoot op de verpakkingen van haar eigen merkproducten, waaronder kip, varken, eieren, zalm en vegetarische producten.
0 Komt de volgende retail personalisatie golf in 2024? Retail Outlook 16 april 2024 Trends Winkels streven naar personalisatie, waarbij het doel is om elke aankoop te laten aansluiten bij de identiteit van de klant.
0 Amazon intensiveert investeringen in generatieve AI Retail Outlook 15 april 2024 Trends In de jaarlijkse brief aan aandeelhouders deelde CEO Andy Jassy van Amazon de positieve financiële vooruitgang van het bedrijf en benadrukte hij de groeimogelijkheden van investeringen.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
552 In gesprek met Jeremiah Albinus en Erwin Schröder van fonQ Dirk Mulder 20 november 2020 552 Podcasts fonQ wonen pure player Online corona ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Jeremiah Albinus en Erwin Schröder, CEO en CFO van fonQ. FonQ is een online retailer die zich volledig richt op het online home en living (niche)-segment.
523 Met één account inloggen bij bol.com en Albert Heijn Retail Outlook 18 oktober 2018 523 Trends Bol.com Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd pure player Warenhuis Partnerships supermarkten food cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Volgens topman Wouter Kolk shoppen klanten van Albert Heijn vaak bij bol.com en vice versa.
103 Albert Heijn gaat retouren aannemen van verkooppartners Bol.com Retail Outlook 21 maart 2019 103 Trends Individualisering Bol.com Albert Heijn Prioritijd pure player supermarkten cross channel Online needs offline Convenience Maatwerk service Reden hierachter is dat klanten het niet prettig vinden dat ze voor het retourneren van pakketjes afkomstig van partners van Bol.com niet terecht kunnen in de winkels van Albert Heijn.
77 Bol.com's afhaalpunt wordt servicepunt Retail Outlook 4 juli 2017 77 Trends Individualisering Bol.com Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd pure player Convenience Nieuwe winkelconcepten Maatwerk service Met het nieuwe servicepunt gaat Bol.com weer een stapje verder in de fysieke wereld.
73 BCC producten te verkrijgen via bol.com Retail Outlook 22 september 2017 73 Trends Bol.com Nieuwe markten Prioritijd pure player BCC Partnerships cross channel Online needs offline Convenience Elektronica BCC geeft aan zijn aanbod op korte termijn uit te willen breiden met andere categorieën en wil ook aanvullende services gaan verlenen aan klanten van bol.com.
63 Amazon heeft fysieke betaaloplossing gelanceerd Retail Outlook 25 juli 2017 63 Trends PayPal amazon pure player Het nieuwe betalen cross channel Online needs offline Overige Met Amazon Pay Place lijkt het alsof Amazon de verdere strijd aan wil gaan met PayPal.
60 In Nederlandse taal winkelen bij Amazon Retail Outlook 3 augustus 2017 60 Trends Import / Export amazon Nieuwe markten Prioritijd pure player Warenhuis Convenience Amazon maakt online winkelen nog makkelijker voor Nederlandstalige consumenten.
58 Picnic rolt maaltijdbox Presto uit Retail Outlook 13 februari 2019 58 Trends Prioritijd pure player supermarkten cross channel Convenience Snelle en flexibele logistiek Picnic Maaltijdboxen worden steeds populairder in Nederland.
57 Amazon opent pop-up store in Amsterdam Retail Outlook 14 november 2018 57 Trends Import / Export amazon Nieuwe markten Prioritijd pure player Warenhuis Experience cross channel Online needs offline Nieuwe winkelconcepten De pop-up stores maken onderdeel uit van de strategie om ‘elke dag te experimenteren met nieuwe ideeën en projecten’.