0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Lies Goezinne Alyssa Vogelaar 14 maart 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Lies Goezinne, Managing Director van Holland & Barrett.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
628 Ook Vomar sluit zich aan bij anti-verspillingsapp Too Good To Go Retail Outlook 8 oktober 2019 628 Trends supermarkten food Verantwoord Ondernemen Vomar transparantie Vomar heeft zich aangesloten bij de app om voedselverspilling tegen te gaan.
158 HEMA introduceert 'magic box' Retail Outlook 8 november 2018 158 Trends Hema Nieuwe markten Too good to go Warenhuis Partnerships food hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Met deze boxen ziet HEMA een oplossing om voedselverspilling verder tegen te gaan.
152 Herbruikbare koffiebeker bij Shell-tankstations Retail Outlook 26 november 2018 152 Trends Shell food hergebruik consuminderen Verantwoord Ondernemen transparantie Met de nieuwe actie wil Shell bijdragen aan het verminderen van afval en klanten stimuleren om hun koffiebeker te hergebruiken.
125 Kruidvat lanceert eerste eigen make-up lijn Retail Outlook 11 maart 2020 125 Trends Prioritijd Kruidvat Convenience drogisterij Verantwoord Ondernemen transparantie Kruidvat heeft met de eigen make-up lijn als doel om de ochtendroutine zo makkelijk mogelijk te maken, door zo min mogelijk stappen te hoeven doorlopen.
153 Starbucks deelt laatste plannen op het gebied van duurzaamheid Retail Outlook 25 maart 2019 153 Trends food Starbucks Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Starbucks onderzoekt de voordelen van digitale traceerbaarheid.
95 C&A opent eerste winkel volgens nieuw concept Retail Outlook 15 september 2017 95 Trends Nieuwe markten Prioritijd De Digitale Superconsument C&A Convenience Mode Search Nieuwe winkelconcepten Verantwoord Ondernemen transparantie De vernieuwingen maken onderdeel uit van het vierjarenplan waarbij tegen 2021 80% van de filialen gemoderniseerd moet zijn.
89 C&A maakt retourneren eenvoudiger met een nieuwe doos Retail Outlook 10 april 2018 89 Trends Individualisering Prioritijd cross channel Arvato C&A Convenience Snelle en flexibele logistiek Mode Maatwerk service Verantwoord Ondernemen transparantie C&A wil retourneren makkelijker maken voor de klant.
90 Zeeman streeft naar meer transparantie Retail Outlook 13 december 2018 90 Trends Zeeman Mode Verantwoord Ondernemen Open en eerlijk transparantie Zeeman kreeg veel vragen en opmerkingen vanuit de klant over de goedkope kleding in het assortiment.
86 De drie grote kansen die duurzaamheid retailers biedt Olaf Zwijnenburg 7 november 2019 86 Blogs duurzaamheid transparantie businesskansen Duurzaamheid is een belangrijk thema voor retailers vanuit meerdere gezichtspunten waaronder maatschappelijke verantwoordelijkheid, relaties met klanten en stakeholders en businesskansen.