0 Vrumona versnelt duurzaamheid en relevantie Retail Outlook 23 april 2024 Trends Vrumona, nu onder Royal Unibrew, versnelt haar inspanningen op het gebied van efficiëntie en verduurzaming, en introduceert daarbij een vernieuwde missie: "we change drinking for the better." Deze overname opent de deur naar nieuwe mogelijkheden voor innovatie en verbetering van de bedrijfsprocessen.
0 Let op valkuilen bij AI-gestuurde klantcommunicatie! Retail Outlook 22 april 2024 Trends AI-gedreven chatbots veranderen klantcommunicatie in retail, vergelijkbaar met de impact van de eerste iPhone.
0 E-commerce, de nieuwe Tata Steel? Retail Outlook 19 april 2024 Trends Het is het dertigjarig jubileum van e-commerce, maar er is bezorgdheid over de houdbaarheid van de huidige werkwijze.
2 Pearle introduceert nieuw winkelformat Dirk Mulder 26 juli 2023 Video's Vorige week opende Pearle Opticiens in Den Bosch de eerste winkel volgens het nieuwste format. ING Sector Banker Dirk Mulder nam een kijkje.
0 Als nieuwkomer een traditionele markt veroveren | Schoenenzaken ruben broodcoorens 25 januari 2023 Video's Welkom bij Schoenenzaken, meesters in herenschoenen.
1 Boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen Dirk Mulder 22 december 2022 Video's In het ALDI filiaal aan de Lange Viestraat in Utrecht kunnen klanten boodschappen doen door alleen maar in en uit te lopen.
0 Thoughtful Thursday | In gesprek met Julie Munneke Alyssa Vogelaar 25 april 2024 Webinars Deze week te gast in Thoughtful Thursday: Julie Munneke, Founder van Tiny Library.
2 Thoughtful Thursday | In gesprek met Maarten Mantje Alyssa Vogelaar 11 april 2024 Webinars Deze keer te gast bij Thoughtful Thursday: Maarten Mantje, Founder van The Only Constant én expert op het gebied van AI.
3 Thoughtful Thursday | In gesprek met Corine Duchenne Julie Brouwer 28 maart 2024 Webinars Deze keer te gast in Thoughtful Thursday: Corine Duchenne, Managing Director van Praxis.
0 “Er was niet echt een merk dat hoofdkussens online verkocht!” Dirk Mulder 8 april 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Lars van der Wijst, CCO en oprichter van Cloudpillo.
2 We zijn de webshop voor Refurbished schoenen, 95% goeie schoenen Dirk Mulder 18 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Daan Engelen, oprichter en aanjager van 95percent.
2 Comfort en prijs-kwaliteitverhouding zijn extreem belangrijk! Dirk Mulder 14 maart 2024 Podcasts ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Roel de Veer en Wendy Kok van No Excess.
1 Hoe behaalt de mode-industrie de ambitieuze duurzaamheidsdoelen? Celine Suijkerbuijk 17 april 2024 Reports Uit analyse van McKinsey blijkt dat tweederde van de merken achterloopt op haar doelstellingen en 40% de uitstoot ziet toenemen sinds deze doelen zijn gesteld.
1 Retail Outlook Executive Research 2024 Retail Outlook 10 april 2024 Reports Inzichten en verwachtingen van Nederlandse retail executives.
0 Retailmedia-onderzoek: branding en externe adverteerders Retail Outlook 2 april 2024 Reports Insiders voorspellen dat de Nederlandse retailmediamarkt binnen enkele jaren een waarde van 750 miljoen euro zal bereiken, volgens het Emerce Retailmediarapport 2024.
0 Winkelbezoek Tomo | Mall of the Netherlands ruben broodcoorens 24 maart 2023 Stores Dit is een winkel waar je alleen duurzame merken kunt vinden in Westfield Mall of the Netherlands en biedt een prachtige selectie van gevestigde en nieuwe merken.
0 Virtual Store Tour: NIO House Oslo Retail Outlook 19 januari 2022 Stores NIO House in Oslo is de eerste Europese flagship van de Chinese autoleverancier NIO. Loop een virtueel rondje door deze innovatieve store!
0 Virtual Store Tour: Ralph Lauren in Milaan Retail Outlook 4 januari 2022 Stores Ontdek deze prachtige flagshipstore van modemerk Ralph Lauren in Milaan.
0 Breaking Brands | Good Foot Delivery, BikeFlip & Binstar Retail Outlook 26 februari 2024 Blogs Raak geïnspireerd door innovatieve concepten! Deze blog staat in het teken van de trend A Better World, met cases van Good Foot Delivery, BikeFlip en Binstar.
0 Nederlanders willen duurzamer, toch let maar 33% op keurmerken Retail Outlook 5 augustus 2022 Blogs Veel Nederlanders maken zich wel eens zorgen over het klimaat en gelijke kansen. Toch blijkt het een stuk lastiger om hier daadwerkelijk naar te handelen.
0 Verticalisering. Wie pakt de regie? Olaf Zwijnenburg 5 juli 2022 Blogs Steeds meer partijen strijden om hetzelfde: de controle en regie over de waardeketen.
161 Jumbo speelt in op convenience trend met Jumbo City Retail Outlook 13 april 2018 161 Trends Prioritijd Urbanisatie en krimp supermarkten Convenience Jumbo Het einde van de piramide Met de nieuwe formule wil Jumbo inspelen op de convenience trend.
80 Decathlon en Blokker introduceren een rijdende winkel Retail Outlook 23 juni 2020 80 Trends Sport Nieuwe markten Prioritijd Warenhuis Urbanisatie en krimp Convenience Het einde van de piramide Nieuwe winkelconcepten Decathlon Blokker Met de buurtbus kan Blokker "in elke buurt in Nederland een Blokker-winkel voor één dag neerzetten".
64 MediaMarkt wil compactere winkels in stadscentra Retail Outlook 16 augustus 2018 64 Trends Nieuwe markten Urbanisatie en krimp MediaMarkt cross channel Snelle en flexibele logistiek Elektronica Lokaal Het einde van de piramide Nieuwe winkelconcepten transparantie MediaMarkt speelt met deze verandering in op de veranderende lokale marktbehoeften.
61 Tesla gaat merendeel fysieke winkels sluiten Retail Outlook 4 maart 2019 61 Trends Prioritijd Digital Experience Urbanisatie en krimp Experience cross channel Online needs offline Het einde van de piramide Tesla Overige De fabrikant van elektrische auto's werkt aan een 'online-only' strategie om de prijzen te kunnen verlagen en financiële duurzaamheid te waarborgen. Het zal in de toekomst ook gemakkelijker worden om een auto te testen en terug te brengen, zodat testritten direct voor de aankoop van een auto overbodig worden. Klanten kunnen een auto binnen 7 dagen met minder dan 350 mile (= ongeveer 563 km) op de teller terugbrengen, en ontvangen de volledige aankoopprijs terug.
61 Starbucks koffie bijna in supermarkt te verkrijgen Retail Outlook 15 februari 2019 61 Trends Import / Export Nieuwe markten Prioritijd Urbanisatie en krimp Partnerships Nestlé supermarkten food Convenience Starbucks Het einde van de piramide Verantwoord Ondernemen transparantie Met de samenwerking wil Nestlé zijn positie in Nederland verstevigen, terwijl Starbucks profiteert van het bereik van Nestlé.
58 La Place opent restaurants in Hudson’s Bay Retail Outlook 15 september 2017 58 Trends Nieuwe markten Warenhuis Urbanisatie en krimp Partnerships food Hudson's Bay Het einde van de piramide Open en eerlijk La Place transparantie Managing director Bart van den Nieuwenhof geeft aan blij te zijn weer terug te keren naar bekend terrein.
59 DHL Parcel gaat binnensteden in met elektrische bezorgbus Retail Outlook 1 mei 2019 59 Trends Urbanisatie en krimp DHL cross channel Snelle en flexibele logistiek Het einde van de piramide Overige Verantwoord Ondernemen transparantie DHL Parcel heeft inmiddels 2.800 servicepunten in Nederland waar pakketjes kunnen worden afgeleverd en opgehaald.
57 Albert Heijn en HEMA gaan gezamenlijk winkels openen Retail Outlook 13 februari 2019 57 Trends Hema Albert Heijn Nieuwe markten Prioritijd Urbanisatie en krimp Partnerships supermarkten Convenience Het einde van de piramide Nieuwe winkelconcepten Overige De samenwerking is een test.
56 Sligro start pilot met elektrische bezorging in de binnenstad Retail Outlook 5 november 2018 56 Trends Sligro Urbanisatie en krimp food cross channel Snelle en flexibele logistiek Het einde van de piramide Verantwoord Ondernemen transparantie Met de test wil Sligro onderzoeken of elektrisch vervoer een bijdrage kan leveren aan een betere luchtkwaliteit en minder verkeersbewegingen in binnensteden.