Waarom komt de consument naar de winkel?

De corona-crisis heeft grote gevolgen voor de sector retail: wat gaat de consument doen als het virus weer onder controle is? Vervalt hij in zijn oude patroon of is zijn gedrag structureel gewijzigd? En vooral: wat betekent dit voor de fysieke winkel? In 2015 en 2018 heeft ABN AMRO in samenwerking met Q&A onderzoek gedaan naar het toekomstige winkelgedrag van de consument. In augustus van dit jaar heeft de bank dit onderzoek opnieuw uitgevoerd onder meer dan 1500 respondenten.

Het onderzoekt toont aan dat Efficiency het wint van Experience en Expertise. De consument heeft meer behoefte aan efficiënt en doelgericht winkelen. Funshoppen verliest aan populariteit. De verschuiving van Experience naar Efficiency heeft vrijwel in alle branches plaatsgevonden. Toch zijn er grote verschillen te zien per branche. Benieuwd hoe de verschuivingen van de 3 E's zijn per branche en wat dit betekent voor retail? Download het rapport hieronder!

.

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".