Eind 2019 kwam het trieste nieuws naar buiten dat warenhuis Hudson's Bay zijn deuren had gesloten, resulterend in de leegstand van een paar enorme panden door heel Nederland. Zo ook op het Rokin in Amsterdam. Het bleef even stil én leeg in het immense pand, totdat Adyen aankondigde zijn intrede te doen in één van de drie warenhuispanden.
Maandag trokken niet alleen de eerste Adyenmedewerkers in het voormalige winkelpand, ook werd The Store ingericht: een winkelruimte die om de drie maanden een andere gebruiker krijgt. De enige overeenkomst tussen de winkeliers is dat ze betaaldiensten via Adyen laten lopen.
“Met deze ruimte kunnen we onze klanten in het zonnetje zetten. Sommige bedrijven hebben alleen een webshop, die kunnen zo ook eens ervaren hoe het is om een fysieke winkel te hebben.” Tegelijkertijd is de pop-upwinkel een laboratorium voor zowel winkelier als Adyen. “Zo kunnen wij meer ervaren hoe het is om een winkelier te zijn en de toekomst van winkelen en winkelervaring te laten zien. We willen hiermee ook iets creëren waar consumenten iets aan hebben, waar iedereen kan binnenlopen, ook buiten kantooruren.”
Het Amsterdamse modehuis Fabiene Chapot mag woensdag de aftrap doen. Het modelabel, dat 15 jaar bestaat, verkoopt haar collectie al online en in vier eigen boetieks, maar was niet eerder op een topwinkellocatie gevestigd. Voor de gelegenheid is een speciale collectie ontworpen.