Op vrijdag 29 en zaterdag 30 april organiseerde Albert Heijn het eerste AH Beter Eten Festival in Expo Haarlemmermeer. Het evenement was bedoeld voor iedereen die nieuwsgierig is naar wat voeding voor hemzelf en zijn omgeving kan betekenen.
Tijdens het evenement kwam de missie van Albert Heijn - ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ - tot leven. Hierbij stonden drie thema’s centraal: lekker in je vel zitten met een gezonde leefstijl, de sociale verbindingskracht van voedsel en hoe we de aarde beter kunnen achterlaten voor de volgende generatie.
De eerste editie van het ‘AH Beter Eten Festival’ trok zo’n 12.000 bezoekers. Albert Heijn CEO Marit van Egmond liet vrijdag tijdens het besloten ochtendprogramma voor relaties zien waar ze persoonlijk voor staat, en hoe haar gedrevenheid samenvalt met de toekomstvisie.
Op het festival waren foodstands te vinden waar van alles was te doen en te proeven. Ook waren er meerdere sprekers naar wie kon worden geluisterd. Van bekende chefs tot wetenschappers en topsporters. Innovaties op het gebied van beter eten werden gepresenteerd en er waren interactieve sessies, zoals een live te volgen yogales.