Supermarktketen Albert Heijn is gestart met het geleidelijk invoeren van de Nutri-Score. Sinds deze week is de Nutri-Score van 6.000 eigen-merkproducten zichtbaar op elektronische prijskaartjes in de winkel, in de app en op ah.nl. Albert Heijn vindt het belangrijk om klanten te helpen bij het maken van gezonde voedingskeuzes.
Door middel van Nutri-Score zien consumenten snel welke producten binnen een productgroep een gezondere samenstelling hebben. Dit wordt weergegeven door de letters A t/m E, waarbij A (donkergroen) het gezondst is binnen de productgroep en E (rood) het minst gezondst is binnen de productgroep. In de komende maanden krijgen meer huismerkproducten stap voor stap de Nutri-Score op de verpakking.
Nutri-Score is een onafhankelijke voedselkeuzelogo wat is ontwikkeld door Franse wetenschappers. Inmiddels is Nutri-Score ingevoerd in Duitsland, Spanje, Zwitserland, Luxemburg en België. In 2019 heeft ook de Nederlandse overheid voor Nutri-Score gekozen en de verwachting is dat het voedselkeuzelogo in de eerste helft van 2022 officieel landelijk gebruikt zal worden.