Albert Heijn introduceert AH Terra: een eigen merklijn van maar liefst 200 plantaardige producten, waarvan 58 gloednieuwe items, verdeeld over verschillende productcategorieën. Hiermee wil de supermarktketen toonaangevend blijven in de overgang naar eiwitrijke, plantaardige voeding.
Binnen het assortiment zijn er plantaardige alternatieven opgenomen voor koffiemelk, hummus, groentesmeersels, veganistische kaas en charcuterie, vleesvervangers van plantaardige oorsprong, veganistische mayonaise, margarine, snacks voor bij de borrel, en zelfs veganistische garnalen. Opmerkelijk is dat meer dan 25% van deze producten als 'Prijsfavoriet' wordt aangeboden.
Dit aanbod zal in de toekomst nog verder worden uitgebreid. Albert Heijn heeft namelijk ambitieuze doelen om actief bij te dragen aan de verschuiving naar eiwitrijke plantaardige voeding: tegen 2025 streeft de supermarktketen ernaar dat de helft van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is, en tegen 2030 moet dat zelfs 60% zijn.