Aldi lanceert in België een vernieuwd winkelconcept. Hierin is (nog) meer aandacht voor het versaanbod en de wisselende acties. De vernieuwing past in de evolutie die Aldi sinds enkele jaren heeft ingezet: de retailer investeert sterk in vers, onder andere met de toevoeging van een eigen assortiment voorverpakt vlees in alle winkels en met het uitbouwen van een aanbod groenten en fruit in bulk.
Bij binnenkomst lopen klanten direct de versmarkt op. Hier staan alle verse producten bij elkaar: groenten en fruit, vers vlees, verse vis en koelverse gemaksproducten zoals voorverpakte slaatjes, verse fruitsappen en andere bereide maaltijden en dranken. Het is de meest opvallende innovatie in het geactualiseerde winkelconcept. “Mensen komen vaker naar de winkel voor de aankoop van verse producten. We koppelen onze inrichting dus aan de noden van onze klanten”, aldus de supermarktketen. “Zo kan de winkelkar meteen gevuld worden met wat bovenaan de boodschappenlijst staat.”
Centraal in de winkel, in het midden van elke winkelgang, verrast Aldi zijn klanten met de wisselende acties. De non-foodaanbiedingen worden voortaan in twee gangen gepresenteerd: één voor de woensdagacties en één voor de zaterdag. “We trekken op deze manier de logica van de folder door in de winkelindeling.”