Amazon speelt met een kassaloze supermarkt in op de behoefte van de consument om op een efficiëntere manier te kunnen winkelen. Het doen van boodschappen levert op deze manier veel meer gemak. Ook gaf Amazon aan dat zij met Grocery Go de consument andere opties willen aanbieden naast de reguliere supermarkten. Ze willen inspelen op de verschillende voorkeuren van consumenten om hun boodschappen te kopen en breiden daarom hun keuzemogelijkheden uit.
Amazon heeft afgelopen week zijn eerste volledig kassavrije supermarkt geopend in Seattle. Na experimenten met de kassaloze Amazon Go heeft het bedrijf hetzelfde idee toegepast op een uitgebreide supermarkt. De supermarkt kent een reguliere indeling van de producten, alleen zijn er geen kassa's aanwezig. De consument kan de winkel in door middel van zijn smartphone, een kar pakken en starten met boodschappen doen. Er zijn camera's aanwezig die bijhouden welke producten de consument pakt en in zijn kar of mandje legt. Wanneer je de supermarkt verlaat, wordt het bedrag van je verzamelde boodschappen automatisch van je rekening afgehaald.