Amazon betreedt de autoverkoopmarkt in de VS, waardoor klanten eenvoudig online een nieuwe auto kunnen kopen en deze op hun gemak bij een lokale dealer kunnen ophalen of laten bezorgen. Hyundai is de eerste autofabrikant die volledige transacties via Amazon aanbiedt, volgens CEO Jaehoon (Jay) Chang, en dit markeert een innovatieve stap naar efficiëntere en duurzamere mobiliteit.
Volgens Amazon wordt het voor klanten eenvoudiger om online een nieuwe auto te kopen en deze op te halen of te laten bezorgen bij hun lokale dealer op een geschikt tijdstip. Op Amazon kunnen klanten zoeken naar beschikbare voertuigen in hun regio op basis van verschillende voorkeuren, zoals model, uitrusting, kleur en specificaties, en vervolgens de aankoop online voltooien.
Jaehoon (Jay) Chang, de President en CEO van Hyundai Motor Company, benadrukt het belang van de samenwerking met Amazon en beschouwt Amazon als de ideale partner om de visie van Hyundai op vooruitgang voor de mensheid te realiseren. Deze visie omvat het verbeteren van de efficiëntie en duurzaamheid van de manier waarop mensen en goederen zich verplaatsen. Hyundai is het eerste automerk dat volledige end-to-end transacties via Amazon aanbiedt.