Amazon zorgt met de uitbreiding van Prime Video voor een completer aanbod door de huur- en verkoop van losse films naast abonnementsdiensten te gaan aanbieden. Zo kan de consument zelf kiezen welke optie beter bij hem past, op elk moment. De online retailer speelt hiermee goed in op de individuele voorkeuren van zijn klanten en de grote interesse in streamingsdiensten en on-demand opties.
Amazon is gestart met het verhuren van losse films via Prime Video in Nederland. De online shop is hiermee een directe concurrent van onder andere Pathé Thuis, Apple en Google. Eerder lanceerde Amazon al Prime Video, wat vergelijkbaar is met abonnementsdiensten als Netflix. Veel nieuwe films als 1917 en Jumanji: Next Level zijn al verkrijgbaar in de Amazon Prime Video Store. Dit online film platform heeft in Nederland de beschikking over films van onder meer Warner Bros, Universal, Sony, Paramount, Disney en Dutch FilmWorks. Amazon start met zowel het verkopen als verhuren van films. Films die te koop zijn kunnen door de consument onbeperkt worden gekeken na aankoop. Huurfilms dienen binnen 30 dagen gestart te worden, waarbij er dan 48 uur de mogelijkheid is om de film af te kijken.