In de nieuwe online campagne van Artis spelen poepende pinguïns, kamelen en olifanten de hoofdrol, die verwijzen naar het 'shitty' jaar dat de Amsterdamse dierentuin heeft beleefd
De campagne, waarmee Artis om financiële steun vraagt, is ontwikkeld in samenwerking met de Amsterdamse bureaus Code d'Azur, Dawn en 51North. De fotografie komt van de hand van Tim Mintiens.
Als gevolg van de coronacrisis heeft Artis recent voor de derde keer dit jaar zijn deuren voor bezoekers moeten sluiten. Om de verliezen op te vangen lanceert de dierentuin deze campagne, waarin wordt opgeroepen 'een Tikkie naar keuze' te sturen. De campagne wordt uitgerold op Instagram, Facebook en de eigen website van Artis.
De financiële verliezen van het afgelopen jaar lopen naar eigen zeggen richting de 10 miljoen euro. Artis vraagt daarom, na het reduceren van kosten, uitstel van onderhoud, staking van vernieuwingsplannen en een reorganisatie onder de medewerkers, om hulp. 'Alle Tikkies helpen en met deze steun kan alles wat leeft, bloeit, groeit en poept in Artis met goede hoop aan het nieuwe jaar beginnen', aldus de dierentuin.