Wibra heeft in België na het eerdere faillissement een doorstart gemaakt met een vernieuwd winkelconcept. De winkels tonen strakker, overzichtelijker en er is meer aandacht voor de schoonmaakcategorie. De doorstart moet wel degelijk ook het begin betekenen van een nieuw groeiverhaal, waarbij de winkels zo snel mogelijk weer aantrekkelijk worden voor de klant en rendabel worden.
Alle winkels hebben een grondige opfrisbeurt gekregen en hebben nu een uniforme winkelinrichting zodat ze duidelijk als Wibra herkenbaar zijn voor de klant. De winkels ogen frisser en strakker qua stijl en worden ingedeeld in duidelijke ‘werelden’ met mooie achterwanden zodat de shopper zich makkelijker kan oriënteren. Het assortiment is al eerder bijgestuurd en moet aansluiten op de veranderde behoeften van de klanten. Het bedrijf speelt korter in op de seizoenen en maakt nu ook meer gebruik van social media als Facebook en Instagram. Veel aandacht is er voor de schoonmaakwereld met het succesmerk Dasty.
Een stijlbreuk is het niet, wel wil Wibra moderniseren en wat hippere assortimenten aanbieden, in categorieën als woondecoratie of koken en bakken bijvoorbeeld. Er zijn afgelopen weekend al 12 vestigingen van Wibra opnieuw geopend, later deze week volgen de overige van de 36 locaties waarmee de discounter in België een doorstart maakt.