Bol.com heeft een nieuw beleid geïntroduceerd dat medewerkers die zich in een gendertransitie bevinden of de wens hebben om dit te doen, de kans geeft om 33 weken met betaald verlof te gaan. Bovendien zorgt het beleid ervoor dat collega's en managers goed geïnformeerd worden en praktische tips krijgen om de juiste ondersteuning te bieden tijdens dit proces.
In Nederland ervaart één op de twintig mensen een verschil tussen hun biologische geslacht en hun identiteit. Dit kan leiden tot een transitieproces, waarbij sommige individuen ervoor kiezen om fysieke veranderingen door te voeren. Bol.com ondersteunt haar medewerkers om dit transitieproces op een zo positief mogelijke manier te laten verlopen door hen de nodige ruimte en begrip te bieden.
Bol.com geeft aan zich graag in te zetten voor een diverse en inclusieve maatschappij: ‘Naast het transitieverlof maakt bol.com bijvoorbeeld gebruik van recruitmentbureaus die gespecialiseerd zijn in bi-cultureel talent, wordt er in de gaten gehouden dat er geen gender-pay gap kan ontstaan en is er oog voor neurodiversiteit,’ aldus het e-commerce platform.