Binnenkort is het eindelijk zover: de eerste robots komen op de winkelvloer bij twee Carrefour-hypermarkten in de Poolse hoofdstad Warschau. Deze robots gaan de klanten binnenkort PepsiCo-frisdranken en Lays-chips aanbevelen om de klanten een aangenamere winkelervaring te geven.
Binnenkort is het eindelijk zover: de eerste robots komen op de winkelvloer bij twee Carrefour-hypermarkten in de Poolse hoofdstad Warschau. Deze robots gaan de klanten binnenkort PepsiCo-frisdranken en Lays-chips aanbevelen om de klanten een aangenamere winkelervaring te geven. “We willen de winkelervaring voor consumenten van onze producten interessanter maken en een glimlach op de lippen van de consument toveren”, vertelt PepsiCo Polen accountmanager Mariusz Janiec.
Dankzij een speciaal ontwikkelde sensor stopt de robot automatisch wanneer een persoon of obstakel nadert. Carrefour ziet robots als een interessant middel om nieuwe producten te promoten. Dat deze producten de klant bereiken en niet andersom ziet Carrefour als een voordeel. De robot is eigenlijk een zelfrijdende display die je aandacht trekt tijdens het winkelen. PepsiCo en Carrefour geloven dat robots in de nabije toekomst populairder zullen worden in marketing en sales. Dit soort robots kan ook worden gebruikt om shoppers te begeleiden, enquêtes uit te voeren en de beschikbaarheid van producten in de schappen te controleren.