De nieuwe samenwerking zal gaan van interne communicatie over werknemerservaringen, digitale reclame, digitalisering van folder, klantenrelaties tot ‘social commerce’. Meta zal zich vooral bezig gaan houden met het creëren van een mobielvriendelijkere omgeving voor op de smartphone. Dit om het winkelen en surfen te vermakelijke. Zo zal Carrefour ook gaan werken via Whatsapp en Messenger. Verder zullen managers van de lokale winkels, lokaal online reclame kunnen maken via verschillende kanalen van Facebook, zoals een Instagram.
Ook zal de catalogus van Carrefour online gaan. Zo wil Carrefour een ‘winkelbare’ e-cataglogus lanceren die te gebruiken is via WhatsApp. Ook krijgt het eigen media- en reclameplatform van Carrefour een Meta-link. Met de hulp die Carrefour krijgt van Meta zal Carrefour campagnes beter te leren meten en mikken.
De werknemers van Carrefour gaan via het bedrijfscommunicatietool Workplace werken. Dit zal geleidelijk worden ingevoerd binnen de organisatie, waaronder bijvoorbeeld België. Carrefour wil door Workplace te gebruiken werknemers in staat te stellen een gemeenschap te creëren en vertrouwede sociale netwerkfuncties te gebruiken in hun dagelijkse werkleven. Ongeacht hun positie in de groep, hun business units of het land waar ze gevestigd zijn. Tevens is het opleiden van werknemers ook een optie via virtuele realiteit.