Carrefour wil de klantervaring verbeteren door klanten voortaan o.a. via e-mail of via het scannen van een QR-code direct in contact te brengen met de winkeldirecteur. Door deze digitale, maar tegelijkertijd zeer persoonlijke aanpak van eventuele klachten en opmerkingen krijgen winkeldirecteurs een beter beeld van behoeftes van klanten en kunnen ze hier ook zeer snel op inspelen.
Voor de nieuwe digitale toepassing werkt Carrefour werkt samen met Critizr, een hightech bedrijf dat gespecialiseerd is in het optimaliseren van klantencontacten. Klanten kunnen nu op twee manieren opmerkingen en suggesties geven: klanten met een klantenkaart krijgen een e-mail nadat ze hun aankopen hebben gedaan en niet geregistreerde klanten kunnen in de winkel een QR-code scannen en zo feedback geven.
De supermarktketen hamert al langer op persoonlijk contact met de klant. Zo hangen de contactgegevens van de winkelmanagers van de Franse filialen al geruime tijd bij de ingang, waar alle klanten ze kunnen terugvinden.
Bron: RetailDetail