De supermarktketen noemt het zelf “een innovatieve nieuwe dienst die de koopervaring voor voedingsmiddelen vereenvoudigt en personaliseert”. Het gebruik van ‘voice’ als extra kanaal groeit erg snel: buiten Frankrijk gingen eerder ook al Jumbo, Albert Heijn en Colruyt aan de slag met ‘voice commerce’.
Supermarktketen Carrefour heeft in Frankrijk ‘voice shopping’ in de webshop geïntegreerd. Door "Ok Google, ik wil mijn boodschappen doen" te zeggen, kunnen klanten voortaan hun boodschappenlijstje doorgeven door de benodigde producten – algemeen, via merknaam of via specifieke productnaam – te dicteren aan de Google Assistant in hun Android-toestel. De Google Assistant zet dit zelf om in een bestelling en houdt hierbij rekening met de voorkeuren en aankoopgeschiedenis van de klant, de beste beschikbare prijzen en welke artikelen het best verkopen. De afronding van de bestelling gaat nog wel via het e-commerceplatform van Carrefour, waar klanten wijzigingen kunnen doen, betalen en hun afhaal- of levermethode kiezen.