Coca-Cola brengt over de hele wereld Coca-Cola 3000 uit, een beperkt verkrijgbare smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar onder het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de allereerste futuristische smaak die tot stand is gekomen dankzij zowel menselijke als kunstmatige intelligentie (AI).
Volgens Coca-Cola streeft het merk ernaar om met Coca-Cola 3000 Zero Sugar de wereldwijde toekomstverwachtingen van consumenten te vatten. De visie van mensen op het jaar 3000, geuit in emoties, dromen, kleurenpaletten en smaakvoorkeuren, samen met inzichten vergaard door middel van AI, diende als de bron van inspiratie voor de unieke smaak van Coca-Cola 3000. 'Met Coca-Cola Creations willen we onverwachte en magische momenten creëren', zegt Stijn Belaen, Brand Manager bij Coca-Cola, 'Met hulp van AI-technologie hebben we ons een voorstelling gemaakt van hoe Coca-Cola in de verre toekomst mogelijk zou smaken', aldus Coca-Cola.