Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) Nederland lanceert rode kratten gemaakt van 97% gerecycled plastic, als onderdeel van hun duurzaamheidsinitiatief.
Deze kratten, waarvan er dit jaar 150.000 op de Nederlandse markt zullen komen, bestaan voor 85% uit gerecyclede kratten en voor 15% uit gerecyclede tulpennetten. Eva Amsterdam, duurzaamheidsmanager bij CCEP, benadrukt dat de nieuwe kratten een aanzienlijke CO2-besparing opleveren tijdens de productie, geschat op 64%, in vergelijking met kratten van nieuw plastic.
De samenwerking met lokale partners zoals recycler Healix en krattenproducent Schoeller Allibert maakt dit mogelijk. De tulpennetten worden gerecycled door Healix, terwijl Schoeller Allibert verantwoordelijk is voor de technologie en productie van de kratten.
Marcel Alberts, oprichter van Healix, prijst de inzet van Coca-Cola voor duurzaamheid en innovatie, waarbij afgedankte netten worden omgezet in waardevolle materialen. Julie De Bruyckere, key account manager bij Schoeller Allibert, benadrukt de technologische vooruitgang die het mogelijk maakt om gerecycled materiaal te gebruiken zonder in te leveren op kwaliteit, wat bijdraagt aan een vermindering van CO2-uitstoot en afval.