Supermarktketen Colruyt test in een vestiging in Halle een nieuwe technologie om de winkelervaring te verbeteren: de retailer projecteert promoties en sfeerbeelden op de vloer om klanten te inspireren en de omzet te verhogen.
De test is onderdeel van verschillende innovaties die dit jaar getest zullen worden met als doel de winkelervaring naar een hoger niveau tillen. “Het is niet alleen een frisse, vernieuwende manier van ‘in store activation’, het is ook heel eenvoudig: er is alleen licht voor nodig, geen ander materiaal”, aldus Colruyt. “En we hebben geen beschadiging of schoonmaak nodig achteraf. In de huidige pilootopstelling zijn we heel basic aan de slag gegaan, maar op termijn kan deze technologie veel verfijnder.”
Het gaat om een eerste test, waarbij factoren als plaatsing, keuze van projector en lichtsterkte verder in detail worden bekeken de komende weken. Colruyt gaat meten of het projecteren van promoties, producten of assortimenten ook voor een hogere omzet zorgt. Daarna volgt nog een klantenbevraging, en eind januari wordt een evaluatie voorzien.