Steeds meer mensen willen boodschappen online bestellen, omdat het voorziet in hun gemak en veiligheid tijdens de coronacrisis. Buurtbezorgers kunnen voor hun diensten wat geld bijverdienen en de klant hoeft de deur niet uit om boodschappen te doen. Collect & Go van Colruyt Group zorgt voor een efficiënt logistiek systeem waarbij de locaties en bestemmingen van klant en bezorger aan elkaar worden gekoppeld.
Colruyt Group wil vervolgstappen maken wat betreft het bezorgen van boodschappen. De keten wil in het Collect & Go afhaalpunt in Halle een nieuwe service testen waarbij 'buurtbezorgers' boodschappen afhalen voor bewoners bij hen in de buurt en deze thuisbezorgen. Door de groeiende belangstelling voor online boodschappen doen en thuisbezorging wil Colruyt een proefproject starten. Klanten bestellen hun boodschappen in de webshop waarbij vervolgens de order wordt thuisbezorgd door een vrijwilliger, de buurtbezorger, uit die omgeving. Collect & Go zorgt ervoor dat klanten en bezorgers logisch aan elkaar worden gekoppeld. De klant betaalt 5,50 euro servicekosten en de bezorger ontvangt 7 euro als vergoeding.