Volgens CEO Pieter Zwart groeit het aantal bestellingen van grote pakketten enorm. Naast wasmachines, drogers en koelkasten bezorgt Coolblue ook grote tv’s en inbouwapparatuur via zijn eigen bezorgservice. Door de bezorgdienst nog meer in eigen handen te nemen, krijgt de online retailer meer grip op last-mile delivery van grote pakketten. Daarnaast geeft Zwart aan dat juist het persoonlijke moment dat de bezorger bij de klant over de vloer komt erg belangrijk is. ‘Blije bezorgers zorgen voor blije klanten’. Hij ziet hier dan ook een kans om iets extra’s te doen.
Coolblue wil meer witgoedleveringen zelf in handen nemen. Vorig jaar lanceerde het bedrijf zijn gratis bezorgservice ‘CoolblueBezorgt’. Met een NPS van 75 behaalt CoolblueBezorgt de hoogste klanttevredenheid van alle afdelingen binnen het bedrijf. Inmiddels rijdt Coolblue al met zo’n honderd eigen bezorgbusjes in Nederland. Met de invoering van de nieuwe campagne wil het bedrijf zo’n 1000 nieuwe bezorgers aantrekken.