Het premium-dochtermerk van de H&M Group, COS, heeft in Stockholm een nieuw winkelconcept geopend. De winkel integreert een aantal duurzamere materialen en accessoires dat de CO2-uitstoot vermindert en de levenscyclus van het interieur verlengt. COS heeft als ambitie op termijn volledige circulaire winkels te hebben en zet hiermee de eerste stappen richting dit doel.
Met 566 m² oppervlakte over twee verdiepingen is het meteen ook de grootste flagshipstore van het merk. Het winkelontwerp bevat 66 procent meer gerecycleerd materiaal dan het vorige concept, er is een volledig circulair vloersysteem en alle mannequins zijn nu van gerecycleerd polystyreen in plaats van glasvezel.
“De opening van Biblioteksgatan markeert een belangrijk moment voor COS in onze reis naar interieurdesign en we zijn blij met een Europees vlaggenschip in het hart van Stockholm. Of het nu gaat om eindeloos recycleerbaar materiaal of om het hergebruik van winkelmateriaal bij nieuwe openingen, ons nieuwe concept is een enorme stap in de richting van een bewuster merk, en we zijn enthousiast om het in de toekomst op meer markten te introduceren”, aldus COS.