Crocs blijft experimenteren met virtuele winkels en heeft nu een partnerschap met het 3D e-commercebedrijf Obsess om de Crocs Jibbitz Experience te creëren. In deze virtuele winkel kunnen klanten een paar heren- of damesschoenen van Crocs personaliseren met maximaal 26 Jibbitz-bedels. Ze kunnen ook het aangepaste product fysiek aanschaffen. De winkel is toegankelijk via mobiele en desktopwebbrowsers.
De Jibbitz Experience bestaat uit vijf virtuele secties die speciaal zijn ontworpen op basis van de verschillende categorieën Jibbitz-bedels van het merk, zoals eten, dieren en letters. Een opvallend onderdeel van de ervaring is een arcade-achtig klauwmachinespel, waarmee klanten virtuele Jibbitz-charmes kunnen verzamelen om een fysieke beloning te winnen. Volgens Crocs en Obsess is dit de derde winkel die ze gezamenlijk lanceren. De winkel heeft als doel het schoenenmerk te laten zien hoe klanten hun Crocs kunnen personaliseren met de uitgebreide reeks beschikbare bedels.
"De Jibbitz Experience is een perfect voorbeeld van het combineren van personalisatie met op ontdekking gericht winkelen, om langdurige klantwaarde virtueel te genereren", aldus Obsess.