De heruitvinding van retail

In 90 dagen tijd zijn we 10 jaar vooruitgegaan in de digitale acceptatie van consumenten en bedrijven. Totale uitgaven daalde, maar e-commerce uitgaven kregen een forse boost. Deze digitale beweging en de toegenomen klantverwachting in de winkel brengen nieuwe uitdagingen met zich mee. Lees het onderzoek van McKinsey om erachter te komen wat de invloed is van het coronavirus op het consumentengedrag en op welke aspecten retailers moeten focussen.

Key takeaways:

1. Invloed van corona op consumentengedrag Online, omnichannel en gemak in combinatie met technologie staan centraal.

2. Veranderend loyaliteitsgedrag Aspecten als beschikbaarheid van producten, concurrerende prijzen en communicatie toegenomen in belang.

3. “Geen frictie”-ervaring online Een online frictieloze ervaring als meest waardevolle online functie.

4. Balans sociale interactie en de gezondheid Groot belang van evenwicht tussen sociale interactie met de klant terwijl veiligheidsmaatregelen in acht worden genomen.

5. De perfecte omnichannel ervaring Het bieden van een hyperlokale en gepersonaliseerde ervaring zijn cruciaal, zowel online als offline.

Bekijk hier meer informatie of download direct het rapport.

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".