Duurzaamheid en Retail

Wat is het effect van duurzaamheidsclaims in de Verenigde Staten?

Een consument die de supermarkt inloopt ziet het gelijk: Duurzaamheidsclaims. McKinsey en Nielsen IQ onderzochten het effect van deze duurzaamheidsclaims. Tipje van de sluier? Consumenten zijn hier gevoelig voor. 

  • Consumenten met hogere inkomens, stedelingen en families met kinderen zijn gevoeliger voor duurzaamheidclaims. 
  • Category-managers moeten letten op een goede mix tussen duurzame producten. Huismerken met duurzaamheidsclaims lieten de afgelopen jaren duidelijk de grootste groei zien. Hierna hebben vooral de kleinste merken* voordeel van duurzaamheidsclaims. Grotere merken met duurzaamheidsclaims lieten ook een groei zien, maar wel minder dan huismerken en kleine merken. 
  • Duurzaamheidsclaims zijn succesvoller wanneer ze specifieker zijn. Wel moeten ze kloppen. De consument is meer dan ooit bewust van ‘greenwashing’. 
  • Gevolgen van investeren in duurzaamheid als bedrijf? Loyalere consumenten, hoger marktaandeel, efficiëntere supply-chain en lagere kosten.

*Kleinste merken = 20% van de kleinste merken in de Verenigde Staten in diverse productcategorieën. 

Bekijk en lees het volledige rapport hieronder.

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".