Empathie als driver voor betere sales resultaten
Podcasts Amplifon Blinc Audicien Sales

Empathie als driver voor betere sales resultaten

Vandaag aan onze microfoon: Sofie De Smet, Learning and Development Manager bij Amplifon & Jozefien De Feyter, CEO bij salesinstituut Blinc en tevens co-auteur van het boek RIO - Mensen raken is klanten maken.

Jozefien en Sofie zijn erin geslaagd om betere verkoopresultaten te halen in een omgeving waar geen verkopers werken, maar audiologen die als gehoorexpert het doel hebben om mensen echt te helpen in plaats van te verkopen. Via de RIO-methode die Jozefien ontwikkelde, introduceerden ze samen een taal binnen Amplifon die ervoor zorgt dat de winkelmedewerkers vanuit hun expertrol de verschillende klantentypes beter konden helpen met als gevolg betere verkoopsresultaten.

Verder bespreken we:

  • De verschillende interne stappen binnen de case;
  • De visie van sales voor de toekomst;
  • Het RIO-model;
  • De skills voor de winkelmedewerker van de toekomst.
ruben broodcoorens
ruben broodcoorens van #teamretail Podcast- en videomaker bij #teamretail. Met #teamretail wil retail conceptdenker Tim Gielen en ik iedereen met een hart voor retail inspireren om positief te kijken naar de toekomst van de fysieke winkel.

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".