G-Star heeft een set aan nieuwe duurzaamheidsinitiatieven toegevoegd aan de strategie: van het verlengen van de levensduur van artikelen tot het reclyclen en upclyclen van je oude jeans. G-Star zet hiermee breed in op duurzaamheid.
Met de campagne ‘Wear your denim till the End’ roept G-Star consumenten op om te investeren in kwaliteit, om beter voor hun spijkerbroek te zorgen en hem langer te dragen. Naast deze campagne lanceert het merk een raw denim capsulecollectie met garantie.
Zo wordt bijvoorbeeld het Certified Tailors-programma uitgebreid. Vanaf nu biedt het merk kosteloos reparaties aan om de levensduur van jeans te verlengen bij nog meer kleermakers in Nederland, maar ook in Duitsland, België en Zuid-Afrika. Nieuw is het gratis initiatief om oude jeans door kleermakers te laten transformeren tot shorts om zo de levensduur te verlengen.
De webshop van het denimmerk biedt nu voor elk item een Responsible Materials Ranking aan. Deze ranking laat de samenstelling van elk kledingstuk zien en rangschikt de vezels op basis van hun impact voor het milieu.
Het merk heeft verder een nieuwe Head of Sustainability aangesteld: Rebecka Sancho zal de duurzaamheidsstrategie van G-Star verder ontwikkelen en aansturen. Enkele belangrijke aandachtspunten voor de komende jaren zijn onder meer het toewerken naar gebruik van 100% gerecyclede, organische, bio-based en composteerbare materialen in 2030, afgedankte G-Star-jeans te upcyclen tot nieuwe G-Star-jeans, de broeikasgasuitstoot fundamenteel met 50% te verminderen in 2030 en de sociale omstandigheden in de toeleveringsketen veilig te stellen.