Gall & Gall is van plan om veel van hun bestellingen vanuit de winkels te laten bezorgen door fietskoeriers. Het uiteindelijke doel is om hierdoor jaarlijks 300.000 ritten te besparen tussen hun distributiecentrum en de klanten.
Vorig jaar begon het bedrijf een proef met hun bezorgdienst, genaamd Gall & Gall Xpress. Hierbij werden bestellingen binnen een uur per fiets bezorgd vanuit een winkel in De Pijp, Amsterdam. Nu wordt deze dienst flink uitgebreid, waarbij snelheid niet langer de focus heeft. In feite is het doel om in de toekomst het merendeel van de bestellingen per fiets vanuit de winkels te bezorgen. De bestellingen worden verzameld uit de voorraad van de winkel en vervolgens afgeleverd bij de klant. Ook is het mogelijk om bestellingen zelf op te halen.
De belangrijkste motivatie voor de overstap naar dit nieuwe bezorgmodel is naar eigen zeggen duurzaamheid. Daarnaast bleek er ook vraag vanuit klanten te zijn naar bezorging per fiets: ‘Als Gall & Gall kijken we continu waar we kunnen inspelen op de behoefte van onze klanten en hoe we met slimme oplossingen kunnen verduurzamen. Ik vind het mooi dat die twee dingen nu samenkomen in het bezorgen vanuit de lokale winkel op een duurzame manier’.