Global Consumer Insights Survey 2021 | Pulse 2
Reports PwC Consumentengedrag Post Corona

Global Consumer Insights Survey 2021 | Pulse 2

Dit is de twaalfde jaarlijkse Global Consumer Insights Survey van PwC. Ontdek de belangrijkste bevindingen op basis van de antwoorden van ruim 8.700 consumenten uit 22 landen.

Na de eerste pulse van begin 2021 zien we in deze tweede pulse een bevestiging van de uitkomsten voor Nederland ten opzichte van het wereldwijde gemiddelde. In Nederland kopen we nog steeds meer met onze portemonnee dan met ons hart. Zo zijn prijs en gemak bij ons nog altijd net wat belangrijker dan het ondersteunen van lokale winkeliers. 

Een aantal andere key takeaways:

  • 43 procent koopt bij lokale ondernemers om ze te steunen;
  • 27 procent noemt de prijs als belangrijkste factor voor al dan niet duurzaam winkelen;
  • 45 procent ging meer online winkelen in het afgelopen halfjaar;
  • 23 procent noemt het kunnen zien en aanraken van producten als belangrijkste reden voor bezoek aan fysieke winkel.

Meer weten? Ga naar: PwC Global Consumer Insights 2021.

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".