Terwijl Black Friday volop aan de gang is, geven we onze sales nog een extra boost met Cyber Monday: maar wat is het precies? Cyber Monday is HET shopping event en één van de bekendste eCommerce dagen van het jaar. Cyber Monday is ooit bedacht om online shoppen te stimuleren en elk jaar halen bedrijven weer alles uit de kast om deze dag zo succesvol mogelijk te maken.
Hoe verhoog je jouw winst met Cyber Monday?
Het bekende feestdagen seizoen staat voor de deur en dit betekent dat alles in het teken staat van klanten overtuigen van jouw merk. Het is verkeerd om te denken dat je kan winnen met simpelweg het versturen van een aantal e-mailcampagnes met een kortingscode. Als je wil opvallen en je Cyber Monday sales wil boosten, zul je het grootser aan moeten pakken. Ben creatief en haal alles uit de kast om van Cyber Monday een succes te maken! Om je te onderscheiden van de concurrent, is het belangrijk om op een originele en innovatieve manier de aandacht van jouw (potentiële) klanten te trekken. Een PRO-tip is het uitbreiden van jouw marketing strategie met het versturen van (Web) Push Notificaties.
Wat zijn (Web) Push Notificaties? Push Notificaties zijn korte, pakkende berichten die je direct vanaf je website naar de smartphones van jouw websitebezoekers kunt sturen. Om notificaties te kunnen en mogen versturen, moeten bezoekers toestemming geven via een opt-in verzoek. Zodra ze op ‘allow/toestaan’ hebben geklikt, ben jij ready-to-go om notificaties te gaan sturen. Je hoeft dus geen app te ontwikkelen en ook geen persoonlijke gegevens van bezoekers te verzamelen, een klik op de knop is voldoende. Met Push Notificaties kun je direct communiceren met jouw (potentiële) klanten en in slechts twee à drie zinnen, kun je ze overhalen terug te gaan naar jouw website en een aankoop te doen. Het is de perfecte manier om je op een originele manier te onderscheiden van de concurrenten en jouw Cyber Monday sales een boost te geven!
Met deze tips haal jij het maximale uit jouw Cyber Monday!
Korting bovenop korting
Een goede vuistregel is dat Black Friday een beter moment is om je eerste voorraad met korting te verkopen, de "big-ticket items". Cyber Monday is een betere dag om een deal te maken bovenop andere deals en is geschikter voor de kleinere geschenken. De meeste bedrijven bieden iets betere kortingen op Cyber Monday.
Stuur een laatste reminder naar je klanten
Zodra het einde van Black Friday en Cyber Monday in zicht is, kan je jouw bezoekers nog één laatste kans geven om die ene aanbieding niet mis te lopen. Ze zullen je hier dankbaar voor zijn. Dit wordt een reminder genoemd. Het is het allerlaatste bericht en één van de belangrijkste onderdelen van je marketing campagne.
Gebruik Cyber Monday om zo veel mogelijk subscribers te verzamelen
Je kan ervoor kiezen om de tekst van je opt-in verzoek te veranderen tijdens Cyber Monday. Mensen zullen sneller geneigd zijn om zich aan te melden voor jouw berichten (Push Notificaties of e-mails) omdat ze speciale Cyber Monday acties niet willen missen en zo veel mogelijk kortingscodes willen ontvangen. Dit kan je in jouw voordeel gebruiken, elke sign up kan leiden tot een conversie!
Ervaar hoe Cyber Monday een boost geeft aan het aantal subscribers!
Het maakt niet uit of jouw bedrijf groot of klein is, Push Notificaties brengen vele voordelen met zich mee voor ieder bedrijf. Je kunt direct communiceren met jouw (potentiële) klanten, het opstellen van korte berichten bespaart je enorm veel tijd (vergeleken met het opstellen van e-mails), het is een originele, creatieve manier om je te onderscheiden van de concurrentie, en ga zo maar door. Connecten met jouw potentiële klanten is nog nooit zo makkelijk geweest!
Happy Cyber Monday!
Voor meer informatie over Push Notificaties en welke voordelen het oplevert voor jouw bedrijf, lees deze blog van PushPro, een Nederlandse Push Notificatie Service.