Op 18 augustus lanceerde Hema, in samenwerking met het sociale technologiebureau Gospooky, een unieke Slayma summer school-collectie op het sociale gamingplatform Roblox. Volgens Hema is het het eerste Nederlandse merk dat Roblox gebruikt als onderdeel van een marketingcampagne.
Het hoofddoel is om Generatie Z te assisteren bij het starten van het nieuwe schooljaar met een zelfverzekerde houding, zowel in het echte leven als online. Het concept van 'Slayma' is ontstaan in de TikTok-community en is vervolgens uitgewerkt tot een nationale campagne via diverse kanalen. Voor Generatie Z staat 'slay' of 'je bent aan het slayen' gelijk aan 'iets geweldigs doen'. Creators Thomas Panterpoes en Lotte hebben de feestelijke lancering van de Roblox-collectie verzorgd op het Roblox-platform, tijdens een bonte avond met Lotte en haar Roblox-community. De rest van Nederland kan nu ook de virtuele collectie ontdekken via platforms zoals TikTok, YouTube en de kanalen van Hema, Thomas Panterpoes en Lotte. Met herkenbare Hema-producten, waaronder een ketting met een rookworst-hanger en een tas in de vorm van een hotdog, kunnen fans hun digitale avatar in Roblox een extra zelfverzekerde uitstraling geven.