Deze week gaat Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Floris Venneman van Bureauvijftig. Bureauvijftig kijkt anders naar ouderen én naar ouder worden. Ze helpen met onderzoek om vijftigplussers écht te begrijpen, denken mee over strategie en vertalen inzichten naar producten, diensten en campagnes om de doelgroep te bereiken.
Het aandeel ouderen in de Nederlandse samenleving neemt toe. Tussen 2000 en 2030 verdubbelt alleen al het aantal 65-plussers in Nederland. Met 4,25 miljoen 65-plussers in 2030 wordt de 'oudere' consument steeds belangrijker. Niet alleen zijn er steeds meer ouderen. Ze zijn gemiddeld ook welvarender, vitaler en ze leven langer. Naast de huidige 65-plussers, die steeds langer zelfstandig thuis wonen, stroomt ook een nieuwe generatie in. Deze 'nieuwe ouderen' richten zich meer op genieten, beleven en ontwikkelen. Zij zullen hiervoor naar verwachting meer van hun spaargeld aanspreken.
Floris en Dirk gaan in gesprek over de ouderen doelgroep en de kansen voor de retail, digitalisering en de impact van Corona op het shopgedrag van ouderen.