In gesprek met Frans Biegstraaten oprichter van BIYU
Podcasts Biyu product as a service abonnement

In gesprek met Frans Biegstraaten oprichter van BIYU

ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Frans Biegstraaten, oprichter van BIYU. BIYU is een membership op spullen in de breedste zin van het woord. Van boormachines tot sup-boarden en poffertjesmachines. Leden betalen €10 per maand voor hun abonnement. Heb je iets nodig, kun je het in hun hub komen ophalen of ze brengen het naar je toe. Daarvoor wordt wel een additionele fee gevraagd. Ben je klaar met de activiteit, dan komen ze het product weer bij je ophalen.

Eind juni is BIYU live gegaan in Amsterdam. Daar blijft het niet bij. Maar voor een verdere uitrol heb je een infrastructuur nodig met onder meer een hub, een magazijn, een balie en logistiek voor de last mile. Als het concept in Amsterdam bewezen is, dan willen ze in eerste instantie heel Amsterdam aansluiten middels een tweede hub en daarna starten in Amersfoort. De ambitie is om binnen een jaar uit te breiden naar Duitsland. BIYU wil klanten aanzetten tot een duurzamere levensstijl met dit circulaire product-as-a-service model.

Frans vertelt over het starten van een bedrijf, groei, product-as-a-servicemodellen, en e-commerce. Benieuwd? Luister deze podcast. 

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op en dan "Zet in startscherm".

Voeg Retail Outlook Platform toe aan startscherm.

Klik op het drie-stippen menu en dan "Toevoegen aan startscherm".