ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Gianluca de Leo van BOZU. BOZU Vodka Soda valt gewoon onder de noemer hard seltzers, maar wordt iets anders gemaakt. Hij is er in de smaken Mango en Lemon.
Het zakenblad Forbes sprak vorige zomer al van The Summer of Seltzer. De blikjes licht alcoholisch bruiswater met een fruitsmaak waren niet aan te slepen in de VS. Deze zomer is Nederland aan de beurt. De eerste hard seltzers van eigen bodem zijn gesignaleerd in supermarkten, slijterijen en horeca, met namen als Kever, Stelz en BOZU.
De komst van hard seltzers past in een ontwikkeling die al jaren zichtbaar is in het schap met frisdranken. Het aandeel gezondere dranken stijgt, onder andere na felle kritiek op de grote hoeveelheid suiker in veel frisdranken en sappen. Hetzelfde gebeurt nu met mixdranken, traditioneel het terrein van rum-cola en gin-tonic.
Dirk praat met Gianluca over de start als ondernemer en het ontstaan van een idee, het opbouwen van een bedrijf, duurzaamheid en de ontwikkeling op de drankenmarkt.