ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Itai Gross, CEO en oprichter van NADUVI: een online interieur-outlet waar items van bekende interieurmerken met hoge kortingen worden aangeboden. Op het platform presenteren merken in shop-in-shops hun producten en decoratieve accessoires.
De lockdown en het groeiend aantal mensen dat vanuit huis werkt heeft geleid tot een forse groei voor woonwinkels. In 2020 kwam de gemiddelde omzetgroei uit op bijna 8%. Helaas, 2021 begint slecht. En voor de rest van het jaar zullen mede door die valse start de omzetten circa 4% onder die van het extreme jaar 2020 liggen. Consumenten krijgen te maken met aanhoudende onzekerheid vanwege vrees voor baanbehoud en een iets krappere woningmarkt en zullen hun gespaarde geld eerder gaan besteden aan horeca en reizen, zodra dat weer mogelijk is.
Itai en Dirk gaan in dit gesprek in op digitale platformen, de functie van een outlet, de toekomst van de woonbranche en ondernemen in coronatijd.