In deze podcast gaat ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Joost Brugmans van Orderchamp: een digitale marktplaats waar zelfstandige retailers en merken met elkaar verbonden worden om wereldwijd relevant te blijven voor lokale consumenten.
In de food en vooral de non-food detailhandel is de omzetgroei vrijwel volledig toe te schrijven aan de online verkoop. Daarnaast laat ook de verkoop via platformen een enorme groei zien. Volgens cijfers van het CBS maakte ongeveer 8 procent van de Nederlandse bedrijven in 2018 in meer of mindere mate gebruik van online platformen om goederen en diensten af te zetten. Naast een grotere potentiële markt zien bedrijven ook voordelen in online platformen als het gaat om gemak en het behouden of vergroten van het marktaandeel. Het bereiken van een internationale markt werd het minst genoemd als reden om gebruik te maken van online platformen.
In deze podcast gaat Dirk Mulder in gesprek met Joost over de uitdagingen van het opzetten van een platform, het belang van data, Corona en de toekomst van de retail. Luister je mee?