Deze week gaat ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Joost Wels en Jan Noud Hutten van HelloChair. HelloChair wil consumenten helpen die 'op zoek zijn naar de eetkamerstoelen van nu'. HelloChair is gestart met een webshop en een winkel in Culemborg. Bezoekers kunnen er zo'n driehonderd stoelen bekijken en uitproberen.
De term 'website voor één productcategorie' spreekt voor zich. Het is een online winkel die slechts één categorie van producten verkoopt. En het komt vaker voor dan je denkt: Mr Marvis, On that Ass, Boldking en nu dan HelloChair.
Logica dicteert dat hoe meer producten je te koop aanbiedt, hoe groter de kans is om bezoekers te converteren. Het hebben van een brede productcatalogus vereist echter ook meer werk op de website. Een website met één productcategorie kan daarentegen veel gemakkelijker te bouwen en te onderhouden zijn.
Joost en Jan Noud gaan in dit gesprek in op digitale platformen, omnichannel productspecialisme, het runnen van een fysieke winkel en de start van een nieuw bedrijf.