ING Sector Banker Dirk Mulder gaat in gesprek met Jules Ruig, communicatie manager van Mr Marvis. Kledingmerk Mr Marvis bestaat sinds 2016 en is opgericht door Steven Vrendenbarg, Aafke Tuin en David Sipkens. Het merk ontwikkelde voor mannen een korte broek met de ultieme fit in allerlei kleurtjes, die 365 dagen per jaar verkrijgbaar is. Ze richten zich op de man die op zoek is naar gemak en die, als hij eenmaal een goed product gevonden heeft, het gemakkelijk opnieuw bestelt.
De volwassenenlijn is geschikt voor jongeren vanaf zestien jaar. Inmiddels is er ook een aparte lijn ontwikkeld voor kinderen tot en met twaalf jaar, onder de naam Jr Marvis, en zijn er zwembroeken aan het assortiment toegevoegd. Tot voor kort bestond het assortiment alleen uit korte broeken, maar sinds 2020 verkoopt het merk ook lange chino's.
Mr Marvis heeft inmiddels ook winkels geopend in Amsterdam en Antwerpen. Het merk, dat eerder alleen online verkrijgbaar was, heeft hiermee de eerste stappen gezet in de fysieke retail. De opening van de flagshipstores moet ze nog beter in contact brengen met de Mr Marvis-community. Op deze manier kunnen klanten de broeken passen en de stoffen ervaren.
Jules vertelt over het bouwen van een merk, het succes van een mono product, en het belang van e-commerce in combinatie met fysieke winkels. Benieuwd? Luister deze podcast.