ING Sector Banker Dirk Mulder in gesprek met Marco Koers, oprichter van HappySoaps. HappySoaps maakt 100% plasticvrije, milieuvriendelijke cosmetische producten zoals Shampoo Bars, Body Bars en haarzeep. Daarom verpakken ze ook geen enkel product met plastic.
Alle producten van HappySoaps worden met de hand gemaakt in de eigen zeeperij. Verkoop gaat vooral nog via de eigen website. Een mooi voorbeeld dus van e-commerce en duurzaamheid.
Duurzame initiatieven lijken te versnellen. Bedrijven komen er niet meer mee weg om slecht voorbereid te zijn op de gevolgen van de klimaatcrisis. Bovendien blijken duurzame bedrijven schokbestendiger. Niet alleen investeerders, ook overheid, media en de algemene opinie zullen verduurzaming van bedrijven meer en meer gaan opeisen.
Marco gaat in op het starten van een onderneming, het bouwen aan een duurzaam merk, het betrekken van de consument hierbij en de dynamiek van online. Benieuwd? Luister deze podcast.